lyckad ridlektion på Lady..

Vi hade förberedande ( hoppning ) idag, och jag fick Lady, trodde jag skulle få Minty men jag får ju nästan alltid Lady så jag blev iaf glad :)

I början när vi satt upp på stallplan så kom mamma och sa: '' du har väl säkerhetsvästen på? ''
då sa jag: nej, jag brukar inte ha det på lady för jag har ju ridit henne så mycket och jag ramlar inte av henne.
men mamma gillar inte det, men iallafall..

Så red vi mot ridhuset, och det blåste och så låg det en plastpåse där, självklart blev Lady rädd och började trava och slänga sig lite, sen kom vi in i ridhuset och hon var skit pigg redan när vi skulle trava, helt ärligt så har jag aldrig haft så dålig kontroll på henne..

När vi började galoppera så fick jag inte stopp på henne, jag försökte lätta och ta, och om jag gav lite tygel till henne så sprang hon skit fort, men ville samtidigt inte sitta och dra i henne men det blev nog mest så ändå.. Hade lite ont i ryggen innan för jag hade sträckt mig eller något, så jag ville inte att det skulle bli värre.

Sen börjar vi hoppa, när vi sen ska göra en övning över bommarna så hör jag bara någonting som dunsar, och jag hinner inte tänka förrän Lady sätter av i sken och svänger och jag vet inte riktigt vad som hände.
Det ända jag vet är att jag tappade stigbyglarna och kände hur jag sakta åkte ner, och sen låg jag på marken.

Jag reste mig upp och kände ingen smärta, lite i foten. Sen sen jag Lady skena runt i ridhuset, kanske 3 varv, jag blev då mest rädd för det, men jag visste inte riktigt vad som hände liksom så jag tänkte inte så mycket.
Sen '' ropar'' jag på henne och hon kommer in till mig på mitten och stannar framför mig så jag kunde ta henne.
Sen travade hon runt mig och var uppspelt, men jag satte mig ner en stund för att '' vila '' lite.
Sen sitter jag upp och skrittar lite, och det funkade, men sen skulle vi sluta lektionen för som tur var så hände det i slutet av lektionen.

Självklart kommer mamma sen och frågar hur de gick eftersom att hon kollade, och hon säger såklart '' du måste ha säkerhetsvästen nu ''. Typiskt att det skulle hända just när hon kollade.. -.- mormor och gudmor kollade också.

Sen efteråt så säger de att Rita hamnade på frambenen och hon som red ramlade av och det var därför Lady hade blivit rädd.

Det var första avramlingen på ridskolan, på finaste Lady också!

Skriver mer sen.

Men det gör inget, du är fortfarande lika underbar <3




Kommentarer
Postat av: lovisa

ojoj....:)

2011-03-27 @ 11:03:10
URL: http://loovisa.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0