hoppningen igår!

Igår så var det ju hoppning, och när jag kom dit så såg jag att jag skulle ha min Lady.
Men sen så kom Maria fram till mig och så pratade vi lite.. och efter de förra veckan så sa vi att jag skulle ha nån annan, då även rita var med på hoppningen igår så det kändes bättre så.. Så då sa maria:
'' om alla e här så får du väl ta tuva då eller något ''. Henne har jag ju aldrig ridit och hon är ganska ny, en liten B-ponny bara typ, hah!
Så sen hade vi teori och då fråga maria om nån i gruppen hade ridit tuva, o ingen hade de så då fick jag ta henne. så sa maria '' om hon är för pigg så får vi byta sen, men ta tuva! ''
så jag gjorde iordning henne och sen när vi skrittade så var hon väldigt pigg redan då så jag jobbade henne med halvhalter och halter lite här och där, och ju mer jag gjorde det, desto lugnare blev hon. Sen skulle vi trava och då hade jag inte riktigt samma kontroll men jag drev på några steg och sen tog tillbaka henne och det funkade bättre på henne!
Sen i galoppen blev hon väldigt pigg, men tusan vad roligt det var, för hon var så liten!

Sen när vi började hoppa så var jag först, och jag tänkte '' hur ska det gå, hon är så pigg '' men det funkade bra!
Vi skulle hoppa ett hinder, galoppera i en volt runt ett hinder och sen hoppa nästa hinder och sen samma sak från andra hållet. Vi gjorde det 2 ggr var och sen 2 ggr var på andra hållet, det funkade bra och jag fick ner henne lite i trav efter första hindret, så det kändes ändå som att jag hade kontroll över farten.

Jag var iallafall jättenöjd med lektionen för hon var sååå rolig ponny, väldigt roligt att hoppa också! länge sen jag red en så liten ponny på ridskolan,brukar ju typ rida lady.. okej de e inte jätte stor skillnad men Tuva är liksom typ.. B-ponny och det var så kul!

Maria tyckte att det var bra och att jag hade bra kontroll på henne, att jag kunde släppa fram henne lite mer när vi hoppade men annars att de va bra.

kan säga att de e typ en favorit fast jag bara ridit henne en gång! ;)
fast hon e så liten så jag kmr säkert inte få rida henne så mkt :/ 


Bilden är tagen ur en spc vinkel så hon ser stor ut men hon är faktiskt väääldigt liten! xd 

 


Kommentarer
Postat av: mikaaaaaaaaaelllllllllaaaaaaaaaa

ELOF ÄR BÄÄÄST :D<3

2011-04-04 @ 17:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0